بسته بندی ذغال

تاریخ آخرین بروزرسانی:1 اردیبهشت 1403

ظرفیت، طراحی و نوع چاپ جعبه زغال

کارتن بسته بندی زغال در ظرفیت های مختلف از جعبه های مقوایی یک صد گرمی گرفته تا کارتن یک کیلو گرمی و در ظرفیت های بالاتر به صورت کارتن ۵ کیلویی، ۸ کیلویی و ۱۰ کیلوگرمی تولید می شوند. نوع چاپ جعبه به صورت سیلک، فلکسو و یا چاپ افست برای کارتن های لمینتی زغال با توجه به مقدار هزینه در نظر گرفته شده تعیین می شود.

از نظر نوع طرح و ترکیب رنگ ها استفاده از رنگ هایی که یاد آور حرارت و آتش هستند در تولید کارتن بسته بندی زغال می تواند بسیار جذاب باشد و با توجه به نوع مصرف استفاده از تصاویر مرتبط نیز در طراحی لحاظ می گردد. حساسیت زغال به رطوبت، تولید کارتن های مقاوم در برابر رطوبت را الزامی می کند. از این نظر به نوع ترکیب مورد استفاده در کارتن مخصوص زغال باید توجه شود. بسته بندی این محصول می‌بایست قیمت مناسبی داشته باشد تا امکان ارائه محصول با قیمت مناسب به بازار فراهم گردد. معمولا به جهت کاهش قیمت از کارتن های بسته بندی سه لایه برای بسته بندی زغال استفاده می شود.

تولید زغال

تولید زغال فشرده با توجه به استفاده از مواد با ارزشی که سال ها به عنوان ضایعات به هدر می‌رفت می تواند کمکی در جهت حفظ محیط زیست باشد. با مدیریت پسماندهای با ارزش مانند پوست گردو، پسته، فندق، بادام و … علاوه بر ایجاد ارزش افزوده می توان با بسته‌ بندی‌ های مناسب به چشم انداز صادرات این محصول نیز توجه کرد.

بازارهای خارجی این محصول می تواند ارز آوری بسیار خوبی برای کشور داشته باشد. کشور چین یکی از بزرگترین تولید کنندگان زغال فشرده است که امروزه حتی زغال چینی با اسامی مختلف به کشور ما نیز وارد می شود. این در حالی است که سالیانه هزاران تن از پسماند خشکبار و محصولات با ارزش با قیمتی بسیار اندک از کشور خارج شده و به صورت زغال با قیمتی چندین برابر وارد کشور می شود.

کارتن زغال در سایزهای مختلفی تولید می شود که پرمصرف ترین آنها زغال 5 و 10 کیلویی می باشد، کارتن زغال را معمولا به صورت لمینتی و سه لایه سفارش می دهند.

جعبه و کارتن زغال

زغال محصولی پر مصرف در کشور می باشد. به طور معمول قهوه خانه های سنتی و کبابی ها به عنوان جامعه هدف آن شناخته می شوند. از طرفی قسمت اعظم مصرف این محصول در خانواده ها می باشد. نکته ای که وجود دارد و مهم است نحوه بسته بندی آن پس از تهیه ی آن و برای رسیدن به دست مشتری است. انواع کارتن برای جابه جایی زغال مورد استفاده قرار می گیرند. در مراکز تولید انواع کارتن آن به چندین مورد دقت می شود. استحکام کارتن زغال به دلیل وزن نسبتا زیاد زغال، کیفیت ورق کارتن آن به دلیل اینکه بو یا اثر نامطبوعی بر روی آن نگذارد، درج نوع درختی که زغال از آن به دست آمده است و موارد دیگر.

بسته بندی زغال

زغال هم مانند اقلام مصرفی دیگر مردم انواع مختلف دارد و به همین دلیل بسته‌بندی زغال در انواع متفاوت تولید میگردد. استفاده از آن هم برای مصارف خانگی است و هم برای مصرف صنعتی. از موارد مصرف خانگی آن میتوان استفاده از آن را برای آماده کردن کباب و غذاهایی مانند این نام برد. البته از این محصول برای قلیان هم استفاده میکنند که این نوع از را، زغال فشرده می نامند. مواد اولیه زغال فشرده از ضایعات خاک اره ساخت فشرده از آن استفاده می شود.

جعبه زغال

جعبه زغال بر حسب نوع آن با ابعاد و جنس های مختلفی تهیه و تولید می شود . کلمه زغال از آن دسته کلمه هایی است که در بین مردم به صورت دو املایی نوشته می شود. در طراحی و تولید جعبه بسته بندی زغال یا ذغال چاپ و فونت و نوع املای کلمه با توجه به سلیقه سفارش دهنده انتخاب میشود اما بیشتر مردم از عبارت املایی زغال استفاده می کنند . بسته بندی آن معمولا در بسته های کارتنی ۱۰ کیلویی و ۵ کیلویی انجام میشود و معمولا بری کارتن های ۱۰ کیلویی از ورق ۵ لایه و برای ۵ کیلویی از کارتن سه لایه استفاده می شود .

بسته بندی این محصولات با استفاده از کارتن بسته بندی و جعبه های مقوایی اهداف خاصی را به دنبال دارد مانند: محافظت فیزیکی از محصول در برابر فشار، ضربه، کنترل دما، رطوبت و بسیاری دیگر از شرایط مربوط به نگهداری و سهولت در جابجایی و حمل کالا. اما یکی از مهمترین دلایل بسته بندی محصول می تواند توجه به امر فروش و بازاریابی محصول باشد. زیبایی، استحکام و دلچسب بودن بسته بندی کالا می تواند تاثیر مستقیم در انتخاب و خرید محصول توسط بیننده داشته باشد .

جعبه زغال بر حسب نوع آن با ابعاد و جنس های مختلفی که می تواند داشته باشد تولید می گردد. امروزه زغال در بسیاری از رستوران ها ، کبابی ها و سفره خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین مردم نیز از خریداران عمده این محصول می باشند.از این رو بسته بندی این نوع کالا نقش مهمی در  فروش محصول دارد.

جعبه زغال مقوایی

این نوع از جعبه ها  از مقوای ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرمی تولید می شود و جهت بسته بندی زغال لیمو و فشرده کاربرد دارد. این جعبه قابلیت چاپ تا ۶ رنگ را به صورت ترکیبی دارد و امکان تولید آن از تیراژهای کم تا تیراژهای بسیار بالا وجود دارد. عمدتا این جعبه ها ابعاد کوچکی دارند و معمولا برای بسته بندی تا نیم کیلو استفاده می گردند. در این مدل از جعبه امکان اضافه نمودن پنجره به منظور مشاهده آن درون بسته بندی وجود دارد و این امر باعث می شود مشتری با مشاهده آن درون جعبه انتخاب راحت تر و مطمئن تری خواهد داشت از این رو باعث افزایش فروش محصول می گردد. معمولا تعداد مشخصی از این جعبه ها را در یک کارتن بزرگ جهت حمل و نقل آسان تر قرار میدهند که به کارتن مادر معروف است.

جعبه کارتن صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نیاز به راهنمایی دارید؟
×
تماس تلفنی Whatsapp chat
چت واتساپ Whatsapp chat