بسته بندی شیرینی

تاریخ آخرین بروزرسانی:10 فروردین 1403

ظروف بسته بندی شیرینی موضوعی است که تنوع گسترده ای را در بر می گیرد. امروزه کالاهای متفاوتی در عرصه محصولات خوراکی روانه بازار مصرف، قفسه های فروشگاه ها، مغازه ها و سوپرمارکت ها می شود. شاید بتوان گفت آنچه می تواند خریدار را به سمت محصولی خاص در میان محصولات مشابه در قفسه یک سوپر مارکت و یا فروشگاه مواد غذایی هدایت کند، نوع بسته بندی آن کالا می باشد که آن محصول را خاص و توجه مصرف کنندگان را جلب می کند و یا شاید هم از بسته بندی خاصی استفاده شود که مخاطبان را از خرید آن کالا منصرف نماید. پس می بینیم که نوع بسته بندی چقدر می تواند در جذب مشتری برای محصول تولیدی ما موثر و مفید باشد. به نوعی می توان گفت بسته بندی اولین بخش مواجهه مشتری با محصول است.

از محصولات مورد توجه همه ما در فروشگاه های مواد غذایی و قنادی ها ، شیرینی های خوشمزه هستند که در انواع مختلف کیک ها ، شیرینی های خشک و تر ، شیرینی های سنتی مانند باقلواها و شرینی های مدرن مانند کوکی ها و شکلات ها وجود دارند. پس از انتخاب شیرینی مورد نظر، آنچه توجه ما را بیش از همه چیز به خرید نوع خاصی از شیرینی و یا شکلات جلب می کند و باعث می شود تا آن شیرینی را برای خرید انتخاب کنیم، نوع بسته بندی شیرینی است. هر چقدر که این ظروف جذاب تر و شکیل تر باشد، بیشتر به خرید آن نوع شیرینی ترغیب می شویم.

معرفی انواع ظروف بسته بندی شیرینی

از میان انواع ظروف بسته بندی، نوع پلاستیکی و یا کارتن های کاغذی می توانند برای بسته بندی کیک مناسب باشند. ظروف پلاستیکی برای این کار در اندازه های مختلف و اشکال گرد، مربع و یا نیم دایره وجود دارند و با توجه به شکل کیک مورد نظ، از هر کدام می توان استفاده نمود.

البته در این ظروف پلاستیکی از درپوش های شفاف استفاده می شود که کیک و زیبایی آن را کاملاً نشان دهد و از سوی دیگر درزگیر هوا نیز دارند که از ورود هوا به درون محفظه داخلی بسته جلوگیری می کند تا کیک مدت زمان طولانی تری تازه و سالم بماند و طعم خوشمزه خود را از دست ندهد و ماندگاری آن حفظ شود.

البته در میان انواع ظروف بسته بندی مناسب برای شیرینی و در اینجا برای بسته بندی کیک می توان از کارتن های کاغذی هم استفاده نمود. این کارتن ها نیز در اشکال مربع و یا مستطیل در بازار وجود دارند و در برخی از آنها سطح بالایی کارتن از تلق های پلاستیکی شفاف استفاده شده تا ظاهر کیک را به نمایش بگذارد.

ظروف پلاستیکی شفاف

به نظر می آید که ظروف پلاستیکی شفاف بهتر زیبایی و شکل و ظاهر کیک را به خریدار نشان دهند و در نتیجه بازار بهتری را هم برای محصول شما به ارمغان می آورند. از دیگر موارد مهم در مورد بسته بندی شیرینی و کیک توجه به این مسئله است که باید شیرینی به راحتی از آن بسته خارج شود و آسیبی به بافت و ظاهر شیرینی وارد نشود. یکی از انواع ظروف بسته بندی شیرینی که می تواند مورد استفاده قرار گیرد و این مشکل را برای شما حل کند، استفاده از سینی های کریستالی یکبار مصرف هستند که هم در ماندگاری و طراوت محصول موثر هستند و هم زیبایی و شکل آن شیرینی را به نمایش می گذارند. از سوی دیگر استفاده از این نوع ظروف کمک می کند که موقع خروج شیرینی به بافت شیرینی آسیبی وارد نشود و ظاهر زیبای خود را از دست ندهد.

انواع ظروف بسته بندی شیرینی

از دیگر شیرینی های خوشمزه که تقریباً از تمام سنین طرفداران زیادی دارد کوکی ها و شکلات ها هستند. کوکی ها شیرینی های خشکی هستند که مدت زمان بیشتری ماندگاری دارند. حال سوال اینجاست که آیا همان ظروف نگهداری و بسته بندی کیک ها می توانند در بسته بندی کوکی هم مفید و مورد استفاده باشند؟

مسلماً برای بسته بندی کوکی ها و شکلات ها ظروف بسته بندی پلاستیکی و کارتنی مناسب نگهداری کیک نمی توانند گزینه خوبی باشند. در اینجا کیسه های کاغذی می توانند راهکاری عالی برای نگهداری کوکی باشند. کیسه های کاغذی از نظر زیست محیطی هم مناسب هستند و به طبیعت آسیبی وارد نمی کنند. همچنین به اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانند تعداد زیادی کوکی را در خود جای دهند. برای شکلات ها هم با توجه به سایز و تعداد قرارگیری در بسته بندی انواع مختلفی از ظروف بسته بندی شکلات می توان طراحی کرد.

از دیگر موارد مهم در مورد کوکی ها و شکلات ها این است که به شدت مورد علاقه کودکان هستند. شاید بتوان از همین مسئله هم در نوع ظروف بسته بندی شکلات و کوکی استفاده کنید و بسته هایی برای نگهداری که توجه کودکان را بیشتر جلب می کند انتخاب کنید.

انواع ظروف بسته بندی شیرینی سنتی

و اما یکی از شیرینی های خوشمزه و سنتی کشور ما باقلواها هستند. شکل زیبا ، براق و هوس انگیز و اشتهاآور آنها هر بیننده ای را به خود جذب می کند. اما آنچه بیش از همه این موارد می تواند بیننده را به خرید یک بسته باقلوا در میان انبوه شیرینی ها و باقلواهای یک قنادی ترغیب کند، نوع بسته بندی باقلواها می باشد.

هر چقدر که بسته ‍بندی شیرینی باقلوا بیشتر و بهتر کیفیت و تازگی محصول را به ارمغان بیاورد، مسلماً با اقبال بیشتری هم در خرید مواجه خواهد شد. اما چه ظرفی می تواند مناسب بسته بندی شیرینی باقلوا باشد؟

تازگی

مسلماً یکی از فاکتورهای اصلی هر شیرینی و به خصوص شیرینی سنتی باقلوا تازگی آن است. پس باید ظرفی را برای نگهداری باقلوا انتخاب کنید که از خشک شدن باقلوا جلوگیری کند. شیرینی باقلوا اگر به صورت ردیفی در کنار هم و روی هم چیده شوند، کمتر در معرض هوا قرار می گیرند و به تبع آن مدت زمان طولانی تری هم تازگی و ماندگاری خود را حفظ می کنند.

همچنین استفاده از ظروف فلزی که بدون منافذ ورود هوا به داخل بسته هستند و یا ظروف کارتنی که به زیبایی روی آن طراحی انجام شده، می توانند برای نگهداری باقلواها مناسب باشند. ذکر این نکته مهم است که چون خریداران باقلوا این محصول را یک شیرینی سنتی و اصیل می دانند، دوست دارند که این موضوع به بهترین شکل در محصول به نمایش گذاشته شود. پس سعی کنید در طراحی ظروف بسته بندی شیرینی سنتی نظیر باقلوا از طرح های سنتی و اصیل مانند طرح های خاتم کاری و یا نقوش قدیمی بهره بگیرید. این مسئله نیز می تواند در جذب خریداران بسیار موثر و کارا باشد.

جعبه شیرینی – کیک – شکلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نیاز به راهنمایی دارید؟
×
تماس تلفنی Whatsapp chat
چت واتساپ Whatsapp chat