بسته بندی شیشه ای

تاریخ آخرین بروزرسانی:31 فروردین 1403

اهمیت بسته بندی شیشه ای مواد غذایی امروزه برهیچکس پنهان نیست. و در واقع با یک بسته بندی شیک و مشتری پسند، شرکت ها می توانند خیل عظیمی از خریداران را به سمت محصولات تولیدی خود سوق دهند. شرکت های تولید کننده مواد غذایی، نیز با توجه به اهمیت این موضوع امروزه به دنبال ظروف بسته بندی شکیل و مشتری پسند هستند تا بتوانند با ارائه محصولات به نوعی یک ارتباط بین مشتری و برند ایجاد کنند.

جار شیشه ای نمونه ای دیگر از این ظروف هستند که در مدل های ساده و فانتزی با شکل ها واندازه های متفاوت ساخته می شوند. جارشیشه ای فانتزی به دلیل قالب های که برای تولید آن به کار می رود. در پروسه تولید مقداری قیمت بالاتری به نسبت جارهای معمولی دارند ولی به دلیل زیبایی خیلی خوبی که دارند تمام هزینه های تولید کنندگان را پوشش می دهند و تاثیر خیلی بالایی در میزان فروش شرکت ها دارند.

مزایای استفاده از بسته بندی شیشه ای

  • شیشه باعث کاهش قابل توجه CO2 می‌شود: مصرف ٦ تن شيشه بازيافتي باعث می‌شود ١ تن دي اكسيد كربن كمتر توليد شود.
  • شیشه می‌تواند تحت خلاء و یا فشار بالا قرار داده شود و همین امر باعث حفظ بهتر مواد غذایی و نوشابه ها نسبت به بسته بندی معمول (پلاستیک) می‌شود.
  • شیشه از مواد خام غیر سمی و قابل دسترس مانند سیلیس، شن و ماسه، بی کربنات سدیم، خاکستر، سنگ آهک و تا 70 درصد شیشه بازیافت شده، ساخته می‌شود و از این رو کاملا برای استفاده در صنایع غذایی مناسب می‌باشد. علاوه بر این، شیشه غیر قابل نفوذ است، بنابراین همیشه طعم محصول در یک ظرف شیشه ای حفظ می‌شود.
  • بیش از یک تن از منابع طبیعی برای هر تن شیشه بازیافت شده ذخیره می‌شود.
  • شیشه بازیافت شده تا 95 درصد جایگزین مواد خام می‌شود.
  • بازیافت 1،000 تن شیشه باعث ایجاد بیش از 8 شغل می‌شود.

معایب شیشه

این حقیقت که شیشه ها و بطری های شیشه ای فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کنند و باید بعد از استفاده دوباره به کارخانه بازیافت منتقل شوند از مشکلات استفاده از شیشه است. با این حال شیشه موجب صرفه جویی در مواد خام و مصرف انرژی 2-3 درصد کاهش می‌یابد.

در حقیقت، پیشرفت های تکنولوژی در سال های اخیر موجب کاهش قابل توجه وزن شده است، امروزه ظروف شیشه ای بیش از 40 درصد سبک تر از 20 سال پیش هستند.

جارهای شیشه ای دسته بندی مختلفی دارند و به تناسب محصول تولیدی و با توجه به طرفیت و حجم در نظر گرفته شده برای هر محصول متفاوت هستند برای بسته بندی مرباها استفاده از جارشیشه ای با حجم 80 تا 350 سی سی میباشد ودر بسیاری موارد خریداران جارهای شیشه ای ظروفی با حجم و اندازه بالا سفارش می دهند
که از حجم 500 تا 1000 سی سی می باشد قیمت خرید هر کدام از جارهای شیشه ای بستگی به تیراژ،ابعاد،حجم ،نوع شکل ظاهری جارهای شیشه ای متفاوت است ولی تقریبا اختلاف قیمت اندکی با هم دارند

بسته بندی شیشه ای ترشیجات

با توجه به اینکه در تولید ترشیجات، انواع مختلفی از مواد خوراکی مخصوص ترشی و سبزیجات به کار می رود همین عامل تولید کنندگان را ترغیب می کند تا برای بسته بندی ترشیجات از ظروف شیشه ای، استفاده نمایند
تا با درنظر گرفتن یک بسته بندی مناسب با استفاده از جارشیشه ای، حس خوبی به خریداران ببخشند.
جارهای شیشه ای، ترشیجات هم اندازه و سایز های مختلف دارد و در انواع طرح های عمومی ساده و فانتزی تولید می گردد وهر دو نوع محصولات به سلیقه مشتریان در هر حجم و ابعاد موجود میباشد و افرادی که به دنبال هزینه پایین تولید هستند؛ می توانند برای خرید از جارهای شیشه ای ساده، استفاده نماید قیمت خرید جارهای شیشه ای ساده به نسبت جارشیشه ای فانتزی، کمتر میباشد و زمان سفارش هم کمتر میباشد. زیرا پروسه تولید این جارها کوتاهتر از جارشیشه ای فانتزی میباشد.

بسته بندی شیشه ای عسل

عسل، یکی از محصولاتی است که امروزه خیلی مورد توجه مردم قرار دارد؛ و از زمان های قدیم یکی از داروهای معجزه آسا بوده و هست به همین دلیل شرکت های مواد غذایی بسته بندی عسل را هم در سبد تولیدی خودقرارداده اندو به دلیل تقاضای بالای خریدی که در بازار داخل و بازارهای صادراتی برای این ماده غذایی با ارزش وجود دارد توجه ویژه به بسته بندی این ماده باید مورد توجه تولید کنندگان باشد.جار شیشه ای متنوعی با شکل های زیبا و اندازه های متفاوت با توجه به تقاضای بازارهای هدف ساخته وبه خریداران عرضه میگردد.

بسته بندی شیشه ای برای مصرف کنندگان و خانواده های آنها سالم تر و ایمن تر است.
شیشه همیشه گزینه ای مطمئن برای استفاده برای بسته بندی محصولات است. پلاستیک می تواند ذوب شود و خطرات ناشی از نشت مواد شیمیایی در مواد غذایی شما وجود دارد. برخی از پلاستیک ها حتی برای تولید مواد غذایی خطرآفرین هستند.

شیشه، انتخابی بهتر

ظروف پلاستیکی برای مقادیر بالای BPA در معرض خطر هستند،که ترکیبی است که برای ساخت انواع خاصی از پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد. BPA می تواند از طریق بسته بندی پلاستیکی به محتویات غذایی نفوذ کرده و محصول را آلوده کند. BPAدر هنگام مصرف،عواقب جدی در سلامتی دارد ،مخصوصاً برای کودکان و نوزادان.این می تواند بر روی سطح هورمون ،عملکرد مغز و عملکرد پروستات تأثیر بگذارد. با شیشه،لازم نیست در مورد مواد شیمیایی و آلودگی ها استرس داشته باشید.

شیشه از مواد طبیعی از جمله شن ، سنگ آهک و خاکستر سودا ساخته شده است. این در واقع تنها ماده بسته بندی است که توسط FDA کاملاً ایمن تعیین شده است. شیشه به دلیل ترکیب طبیعی آن از نظر شیمیایی بی اثر است،به این معنی که از مواد شیمیایی واکنش پذیر ساخته نشده است.مواد موجود در شیشه از هر نظر ایمن بوده و تحت هیچ شرایطی بر محتویات مواد غذایی نفوذ نمی کند.

جعبه کارتن صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نیاز به راهنمایی دارید؟
×
تماس تلفنی Whatsapp chat
چت واتساپ Whatsapp chat