بسته بندی لوازم الکتریکی

تاریخ آخرین بروزرسانی:30 فروردین 1403

الزامات بسته بندی لوازم الکتریکی و الکترونیکی با توجه به نوع کالاها متفاوت می باشد. لوازم الکترونیکی شامل تلویزیون، لپ تاپ، تلفن همراه، آیپاد و…می ‌باشد و لوازم الکتریکی معمولاً به لوازم خانگی، قطعاتی مثل خازن ها، لامپ ها، کلید پریزهای صنعتی و ساختمانی، پروژکتورها، مبدل ها، سوئیچ های توزیع برق و… اطلاق می ‌گردد. تمام این لوازم به جهت حمل و نقل و سالم رسیدن به مقصد می بایست در جعبه های محکم و ایمن قرار بگیرند.

بسته بندی یکی از مهم ترین زمینه های تجارت بین المللی است و نادیده گرفتن آن ممکن است منجر به آسیب رسیدن به محصول هنگام حمل و نقل شود. تمام کالاها باید در بسته بندی مخصوص خود قرار بگیرند تا به راحتی منتقل شوند.

بسته بندی لوازم الکتریکی و الکترونیکی با توجه به ارزش محصول تا حد ممکن می ‌بایست از استحکام کافی برخوردار بوده و در عین حال برای عرضه به مشتریان می ‌بایست مبحث طراحی بسته بندی را نیز به عنوان یک عامل مهم مد نظر قرار داد. در بین این لوازم به عنوان مثال انواع لامپ های ال ای دی ساختمانی در جعبه های مقوایی، لامپ های بزرگ صنعتی در جعبه های کارتنی چاپی و یا لمینتی در فروشگاه ها به فروش می ‌رسند.

هزینه های تولید بسته بندی لوازم الکتریکی

تولیدکنندگان بزرگ در تمامی مراحل ساخت محصول همواره به دنبال کنترل هزینه های مربوط به تولید و عرضه هستند. هر نوع محصولی بعد از تولید در بسته بندی مناسب مربوط به خود، وارد بازار خرید و فروش می شود. بسته بندی معمولاً به عنوان آخرین مرحله تولید محصول دسته‌بندی می‌ گردد و یکی از مهمترین مراحل کار می‌باشد لذا بررسی تأثیر قیمت بسته بندی روی قیمت نهایی محصول اهمیت بالایی دارد.

از آنجایی که در زمینه تولید رقبای بسیاری وجود دارند، می ‌توان گفت کیفیت و قیمت بسیار مهم است و می تواند به فروش بیشتر و ماندگاری محصول در بازار کمک کند. از موارد مهمی که در کاهش قیمت تمام شده بسته بندی تأثیر گذار است، تیراژ (تعداد) سفارش می باشد. هرچه تیراژ سفارش بسته بندی بالاتر باشد دور ریز کار کمتر شده و در نتیجه باعث کاهش قیمت تولید می‌گردد و می‌توان از این فرصت در جهت استفاده از مواد اولیه مرغوب‌تر و تولید بسته بندی با جنس بهتر و استحکام بیشتر سود برد. طراحی بسته بندی به جهت برندسازی

یکی از مهم ترین بخش‌های تولید بسته بندی لوازم الکتریکی و الکترونیکی، طراحی روی جعبه و مدل جعبه است که نقش مهمی در برندسازی و جلب نظر مشتریان دارد. منظور از برندسازی فقط لوگو و فونت نیست، توجه مردم به برند شما به عوامل مختلفی بستگی دارد.

بسته بندی یکی از مواردی است که می‌توان با استفاده از طراحی خلاقانه، رنگبندی متناسب، مواد اولیه به کار رفته و… در جهت برندسازی و جذب مشتریان از آن استفاده نمود. در یک فروشگاه برندهای مختلف از یک نوع لوازم الکتریکی و الکترونیکی دیده می شود، اما اغلب مشتریان راغب به خرید برند خاصی هستند، در نگاه اول بسته بندی می تواند نقش مهمی در انتخاب توسط مشتریان و ایجاد وفاداری نسبت به برند شما داشته باشد.

معیارهای مهم برای بسته بندی :

1) شوک الکتریکی و لرزش

محصولات الکترونیکی با هر فرکانس و منبعی تحت تاثیر قرار می گیرند. جلوگیری از این نوع ارتعاشات یکی از مهم ترین معیارهای تولید فوم بسته بندی می باشد. شرکت فومینو با استفاده از دانش روز دنیا و تکیه بر مهندسین توانای خود درصدد تولید فوم بسته بندی با قابلیت محافظت صد در صد در برابر شوک الکتریکی می باشد.

2) تخلیه الکترواستاتیک

جریان ناگهانی برق که میان دو وسیله الکترونیکی رخ می دهد را ترشحات الکترواستاتیک می گویند. این نوع ترشحات به شدت بر روی عملکرد وسایل الکترونیکی و دیجیتالی تاثیر می گذارند. اگر فوم بسته بندی از ترکیب مناسبی از فوم و پلاستیک بهره مند باشد می توان تا حد بسیاری از آسیب دیدن لوازم الکترونیکی جلوگیری کرد. در صورت عدم استفاده از فوم بسته بندی مناسب برای محافظت از لوازم الکترونیکی ، تنها عامل ترشحات الکترواستاتیک برای آسیب رساندن به وسیله موردنظر کافی می باشد.

3) رطوبت

حتما شما هم می دانید که رطوبت و حرارت آسیبی جدی به وسایل الکترونیکی و دیجیتالی وارد می کند. در صورتی که فوم بسته بندی لوازم دیجیتالی عایق حرارتی و عایق رطوبتی نباشد، لوازم دیجیتالی در خطر هستند.

4) پاکیزگی

گرد و غبار می تواند آسیب جدی به محصولات دیجیتالی وارد کند. از این حیث فوم بسته بندی تولید شده می بایست از ورود گرد و غبار به داخل بسته بندی جلوگیری کند.

میزان اهمیت هر یک از این موارد مهم در تولید فوم بسته بندی براساس ویژگی های هر محصول، تعیین می شود. فومینو این ضمانت را به مشتریان خود می دهد که با خرید فوم بسته بندی از مجموعه ما، بیشترین حفاظت را از محصولات خود خواهند داشت

کی از انواع بسته بندی کارتن بسته بندی قطعات الکتریکی و الکترونیکی می باشد که شامل قطعات خام بردها لوازم الکتریکی و یا الکترونیکی می باشد لامپ ها بردهای الکترونیکی محافظ ها پک های آموزشی الکترونیکی و رباتیک و کلی قطعات دیگه

بهترین روش برای برند سازی و بسته بندی محصولات استفاده از کارتن بسته بندی است زیرا در این نوع کارتن شما می توانید طرح و ایده خود را به صورت عکس و نوشته روی پوستر بیاورید و آن را روی کارتن برای شما لمینت کنیم.

کارتن قطعات الکترونیکی و یا الکتریکی را به دو صورت تولید می کنیم. مدل اول بدون نیاز به قالب و روش دو با استفاده از قالب است.

تولید کارتن برای قطعات الکترونیکی به صورت دایکاتی و لمینتی

در این روش برای شما یک قالب در ابعاد مورد نیاز خواهیم ساخت که شما میتوانید مدل و طرح کارتن خود را انتخاب کنید که جزو بهترین روش ها محسوب می شود. امکان چاپ مستقیم روی خود کارتن و یا چاپ روی پوستر و لمینت آن روی ارتن وجود دارد که معمولا اکثر تولید کننده های پک های کمک آموزشی رباتیک و الکترونیک، تولید کنندگان سه راه های سیم سیار و محافظ تلوزیون و یخچال، تولید کنندگان لامپ ها و خیلی قطعات دیگر جزو مشتریان ما هستند.

تولید کارتن قطعات و بردهای الکترونیکی و الکتریکی به صورت خط و برشی ساده

بعضی اوقات ابعاد قطعه شما بزرگ است و نیاز به تعداد کمی کارتن دارید که برای شما ساخت قالب صرفه اقتصادی ندارد برای همین مجبور به ساخت کارتن بدون قالب هستیم.

کارتن مادر برای کارتن های کوچکتر نوعی کارتن است که نیاز به قالب ندارد البته با قالب کار خیلی شکیلتر و دقیقتر تولید می شود ولی اگر در ابتدای راهید و مشکل بوجه دارید ما هواتونو داریم.

برای خرید و یا سفارش کارتن بسته بندی قطعات الکتریکی و یا الکترونیکی به صورت لمینتی دایکاتی و یا ساده با چاپ مستقیم روی کارتن می توانید با شماره های زیر در تماس باشید.

جعبه کارتن صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نیاز به راهنمایی دارید؟
×
تماس تلفنی Whatsapp chat
چت واتساپ Whatsapp chat