جعبه محصولات غذایی

تاریخ آخرین بروزرسانی:6 اردیبهشت 1403

طراحى رايگان
قبول سفارش از سراسر کشور
09128246731
02122556912
حجاريان
بسته بندی غذایی خود را با طراحی منحصر به فردی که مدنظر دارید به شرکت پیشرو در زمینه طراحی، چاپ و تولید جعبه و بسته بندی تاش پک بسپارید. بسته بندی غذایی باید شاخص، زیبا و جذاب باشد. در عین حال برای حمل و نقل راحت باشد. از طرفی برای اینکه بتوانید نظر خریدار محصول خود را جذب کنید باید بسته بندی جذاب و مشتری پسندی برای محصولتان انتخاب کنید. هر ماده غذایی شرایط خاصی برای نگهداری دارد. برای انتخاب نوع بسته بندی نیاز است که در ابتدا به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم. بنابراین برای انتخاب نوع بسته بندی غذایی نیاز است که این دو مورد را در نظر بگیریم:
  • ماندگاری مواد غذایی
  • شرایط خاص مواد غذایی
بعد از اینکه این دو مسئله در مورد مواد غذایی شما مشخص شد حالا می توانیم در مورد شکل بسته بندی آن تصمیم بگیریم. شکل بسته بندی هر مواد غذایی باید متفاوت و متناسب با آن باشد. با این کار می توانید زمینه وفاداری مشتریان خود را ایجاد کنید. وقتی شما از بسته بندی شاخص استفاده می کنید و اعتماد مشتری خود را بدست آورده اید. حالا مشتری در فروشگاه ها به دنبال بسته بندی غذایی شما می گردد. اگر بسته بندی غذایی شما شبیه به دیگر برندها باشد مشتری مجبور است تلاش بیشتری کند تا اسم برند شما را دقیق به خاطر آورد و یا بیشتر جستجو کند تا محصول شما را از بین دیگر محصولات مشابه پیدا کند. بسته بندی شاخص به شما کمک می کند تا برند خود را در ذهن مشتری معرفی و تثبیت کنید و در نتیجه به میزان فروش بیشتری دست پیدا کنید. در این مطلب ما به شما خواهیم گفت که چگونه با رعایت برخی از موارد بهترین انتخاب را در زمینه بسته بندی غذایی داشته باشید.

چرا به عنوان صاحب برند باید اصول بسته بندی مواد غذایی را بدانید؟

اصول بسته بندی مواد غذایی ضمن محافظت هر چه بهتر از مواد غذایی در بازاریابی حرفه ای نیز بسیار موثر است. این موضوع باعث شده که امروزه اکثر تولیدکنندگان وقت و هزینه بیشتری را صرف طراحی بهترین بسته بندی غذایی برای جذب هر چه بیشتر مشتری نمایند. اصول بسته بندی مواد غذایی در رابطه با برندسازی نیز حرف اول را می زند و به نوعی یک بسته بندی زیبا و جذاب می تواند در جذب مشتریان نقش بسیار پررنگی داشته باشد. در ادامه بیشتر با مزایای اصول بسته بندی غذایی آشنا خواهیم شد:
  1. رعایت اصول بسته بندی مواد غذایی یعنی محافظت بهتر از محصول مورد نظر: چنانچه در بسته بندی مواد غذایی اصول لازم رعایت شود محصول در طی حمل و نقل، جابجایی و انبار کردن کوچکترین آسیبی نخواهد دید و حتی در اثر قرارگیری در معرض رطوبت، نور، گرما و دیگر پارامترهای محیطی نیز سالم و تازه می ماند.
  2. بسته بندی غذایی اصولی و باکیفیت مشتریان زیادی را به سمت محصول جذب می کند: به هیچ عنوان نباید از اهمیت نوع و شکل ظاهری بسته بندی بر مشتریان غافل شد. به کمک یک بسته بندی غذایی جذاب می توان مشتریان را راغب به خرید از برند خود نمود. طی تحقیقات صورت گرفته دو سوم مشتریان یکی از معیارهای اصلی خود را در انتخاب یک محصول نوع بسته بندی آن می دانند، لذا نباید از اهمیت این موضوع غافل شد.
  3. رعایت اصول بسته بندی غذایی یعنی انتخاب بهترین راه برای در اختیار قرار دادن اطلاعات محصول به مشتری: در واقع مشتریان از روی اطلاعات درج شده روی محصول می توانند به مواد تشکیل دهنده و نیز شرایط نگه داری و نحوه استفاده از آن پی ببرند.
  4. رعایت اصول بسته بندی مواد غذایی حمل و نقل را راحت تر می سازد؛ عدم رعایت اصول بسته بندی غذایی باعث خواهد شد که حمل مواد غذایی با مشکل مواجه گردد. به همین دلیل محصولات غذایی که بسته به شرایط خاصی که داشتند درون یک قوطی، بطری، جعبه، کیف و… بسته بندی شده اند حمل و نقل آن ها را به کاری آسان تبدیل کرده است.

9 اصل مهم برای بسته بندی مواد غذایی کدامند؟

1. شناسایی محصول

  • اولین اصل برای بسته بندی غذایی
به عنوان اولین قدم جهت انتخاب بسته بندی غذایی مناسب شما بایستی محصول خود را بشناسید. هر چه اطلاعات شما در مورد محصول مورد نظر بیشتر باشد بهتر می توانید یک بسته بندی مناسب و باکیفیت را برای آن انتخاب کنید. در زمینه شناسایی محصول شما بایستی اطلاعات بیشتری در رابطه با مواردی چون مواد تشکیل دهنده، مواد نگهدارنده موثر در تازه نگه داشتن محصول، میزان احتمال ایجاد آلرژی در افراد توسط این ماده غذایی کسب کنید. برای مثال مواد غذایی چون آجیل و لبنیات باید با استفاده از بهترین فناوری بسته بندی شوند تا احتمال جذب آلودگی به آن ها به کمترین میزان ممکن برسد. از طرفی برخی از محصولات به فضای آزاد بیشتری نیاز دارند و همچنین بسته بندی مواد غذایی چون نوشیدنی ها نیز بایستی به شکلی باشد که در برابر ضربات مختلف مقاومت مطلوبی را از خود نشان دهند.

2. در نظرگیری طراحی یکپارچه

  • دومین اصل برای بسته بندی غذایی
شما بایستی برای محصولات خود یک طراحی یکپارچه در نظر گرفته و در واقع آن را برای سایزهای مختلف بسته بندی و یا طعم های مختلف محصول اجرا نمایید. اما در این بین شما می توانید در صورت متفاوت بودن طعم هر محصول رنگ آن را متناسب با محصول مورد نظر تغییر دهید و به این شکل پیام برند خود را به مشتری برسانید. در صورت تولید محصولاتی دیگر از سوی شرکت شما تحت نام های مختلف شما می توانید این موضوع را نیز از طریق طراحی بسته بندی مواد غذایی به مخاطب اطلاع دهید.

3. شکل بسته بندی غذایی

  • سومین اصل برای بسته بندی غذایی
به طور معمول محصولات در بسته بندی غذایی مستطیلی، جعبه ای، مکعبی، استوانه ای و… به بازار عرضه می گردند. اما شما برای تمایز از رقبا می توانید شکلی متنوع را برای بسته بندی محصول خود انتخاب کنید. البته توجه به نوع ماده غذایی نیز در شکل بسته بندی آن نقش خواهد داشت. اگر چه در نظر گیری شکلی خاص و متفاوت برای بسته بندی مواد غذایی راهی صد در صدی برای فروش بیشتر محصول نیست اما از این طریق می توان نظر مشتری را به محصول خود جلب کرد.

4. اجرای سبک مینیمالیستی در طراحی بسته بندی غذایی

  • چهارمین اصل برای بسته بندی غذایی
برای تأثیرگذاری هر چه بیشتر بسته بندی غذایی بر مشتری و برجسته سازی ترکیب رنگ های انتخابی و نیز پنهان نشدن برند شما در بین دیگر المان ها توصیه می شود حدالمقدور طراحی ساده ای را برای محصول در نظر گرفته و از شلوغ کردن طراحی آن خودداری کنید. در صورتی که قصد درج تصویری بر روی بسته بندی محصول دارید، حتما تصویری متناسب با محصول مورد نظر، مواد مورد استفاده در تهیه آن و یا مزایایی که دارد انتخاب کنید.  یادتان باشد که تصویر باید با نام برند شما هم همخوانی داشته باشد.

5. توجه به کارایی و کاربرد بسته بندی غذایی

  • پنجمین اصل برای بسته بندی غذایی
در کنار حفظ تازگی و سلامت ماده غذایی، بسته بندی انتخابی بایستی از کارایی و کاربرد لازم نیز برخوردار باشد. به عنوان نمونه بسته بندی باید به شکلی باشد که بتوان تعداد محصولات بیشتری را درون بسته بندی و قفسه ها گذاشت و یا این که بعد از تمام شدن محصول امکان استفاده از آن برای کارهای دیگر نیز وجود داشته باشد. در این صورت حتی بالاتر بودن قیمت محصول شما به نسبت محصول دیگر رقبا، برای مشتری توجیه پذیر است.

6. ایجاد بیشترین درجه مراقبت برای مواد غذایی

  • ششمین اصل برای بسته بندی غذایی
از دیگر مواردی که حتماً در مورد بسته بندی غذایی باید به آن توجه شود سلامت مواد غذایی مورد بسته بندی است. بسته بندی انتخابی باید تازگی و سالم بودن محصول را حتی بعد از ساعت ها حمل و توزیع حفظ کند. بنابراین همان طور که پیش از این نیز گفتیم هر محصول به بسته بندی خاص خود نیاز دارد تا مقاومت مطلوبی را در مقابل درجه حرارت، دستکاری و… از خود نشان دهد. بسته بندی همچنین باید به گونه ای باشد که از نفوذ آلودگی به محصول غذایی مورد نظر نیز جلوگیری کند. برای تولید یک بسته بندی غذایی باکیفیت، شناخت افرادی که درگیر پروسه بسته بندی محصول غذایی هستند هم باید از محصول شناخت کافی داشته باشند. بسته به نوع مواد غذایی ممکن است شکل و ظاهر بسته بندی نیز تحت تأثیر قرار گیرد، برای نمونه بسته بندی غذایی در نظر گرفته شده برای مواد تازه ای چون گوشت و فرآورده های آن بایستی به گونه ای بوده که درون آن ها قابل مشاهده باشد تا از عدم وجود هر گونه باکتری و تغییر شکل ظاهری ماده غذایی مورد نظر اطمینان حاصل شود. در این زمینه یک متخصص بسته بندی می تواند به شما جهت دستیابی به یک بسته بندی غذایی ایده آل کمک شایانی نماید.

7. در نظرگیری میزان بودجه خود

  • هفتمین اصل برای بسته بندی غذایی
بدیهی است که در انتخاب یک بسته بندی مناسب توجه به میزان بودجه شرط است. به طور تقریبی چیزی حدود 10 درصد از هزینه یک محصول مربوط به بسته بندی آن است و این موضوع با توجه به وجود هزینه هایی نظیر هزینه تولید، حمل و نقل و توزیع کمی برای شما سنگین باشد. از این رو بهترین کار آن است که از همان ابتدا فکر همه چیز را کرده و در صورت باقی نماندن بودجه ای برای اجرای یک بسته بندی حرفه ای و تمیز این کار را به سال های بعد و در زمان پیشرفت کار خود موکول کنید.

8. توجه به اهمیت روندهای بسته بندی

  • هشتمین اصل برای بسته بندی غذایی
همان طور که می دانید صنعت با سرعتی بالا به سوی جلو رو به حرکت است و در این بین نباید از اهمیت روند بسته بندی برای دستیابی به یک بسته بندی غذایی ایده آل غافل شد. برای نمونه در حال حاضر بسته بندی های دوستدار طبیعت حرف اول را می زنند و با استقبال بسیاری از سوی عموم رو به رو می گردند. از این رو شما باید همواره در این زمینه به روزترین اطلاعات را داشته و در بین رقبا پیشرو باشید. توصیه می شود ضمن استفاده از خلاقیت در بسته بندی محصولات سعی کنید بسته بندی انتخابی شما کاملاً برای عموم مردم قابل پذیرش باشد.

9. توجه به هویت محصول و بحث برندسازی

  • نهمین اصل برای بسته بندی غذایی
بسته بندی غذایی در نظر گرفته باید به خوبی معرف نام تجاری شرکت تولید کننده باشد. بسته بندی انتخابی شما باید در جذب مشتری به سوی برند شما بسیار موفق عمل کرده و ضمن حفظ فاصله ای استاندارد با هنجارهای شناخته شده جهانی نشان دهد که برند شما از رقبا، متفاوت و متمایز است. به نوعی می توان گفت بسته بندی غذایی محصول تعیین خواهد نمود که مشتری محصول شما را خریداری خواهد کرد یا محصول رقیب شما را. برای داشتن یک بسته بندی غذایی حرفه ای توصیه می شود خوب در زمینه بازار هدف به تحقیق پرداخته و محصول خود را از دید مشتری ببینید. شما بایستی از طریق بسته بندی محصول پیام برند خود را به مشتری برسانید. برای نمونه یک تولید کننده انواع شکلات بایستی در طراحی بسته بندی به شکلی پیام افزایش انرژی از طریق مصرف شکلات را به مشتری انتقال دهد. یا یک بسته بندی غذایی حرفه ای برای آجیل باید برای مثال اشاره ای به نقش آجیل به بهبود حافظه داشته باشد.

بسته بندی غذایی شرکت تاش پک

شرکت تاش پک، در سال 1370 تاسیس شد تا با طراحی، چاپ و تولید انواع جعبه های مقوایی، لمینتی و کارتن خدمتی در عرصه بسته بندی و جعبه سازی کشور داشته باشد. شرکت تاش پک از سال 1370 تا به امروز در راستای این اهداف فعالیت مستمر داشته است. ما در شرکت تاش پک توانسته ایم با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مجهز و مطابق با استاندارد های جهانی، نیاز مشتریان در بازار ایران را نسبت به تولید انواع جعبه ها برطرف کنیم. امروزه بسته بندی بر افزایش فروش به شدت تأثیر دارد به این جهت که مشتریان به دلیل داشتن قدرت انتخاب و تنوع زیاد محصولات، مجبور نیستند محصولاتی با بسته بندی های ضعیف خریداری کنند. برندها در تلاشند با یک بسته بندی شاخص و زیبا در همان مرحله ابتدایی نظر مشتریان را به سوی محصول خود جذب کنند. این روزها بیشتر از هر زمان دیگری مشتری به ظاهر زیبا، حرفه ای و کاربردی یک محصول توجه می کند چرا که اعتقاد دارد یک محصول حرفه ای و معتبر دارای بسته بندی زیبا، شاخص و کاربردی است. در ادامه می توانید نمونه بسته بندی های غذایی شرکت تاش پک را مشاهده بفرمایید.      

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نیاز به راهنمایی دارید؟
×
تماس تلفنی Whatsapp chat
چت واتساپ Whatsapp chat