بسته بندی روغن موتور

تاریخ آخرین بروزرسانی:9 فروردین 1403

به طور کلی ماشین آلات و تجهیزات بسته بندی زیر در هر نوع خط تولید بسته بندی روغن صنعتی وجود دارد:
دستگاه پرکن
دستگاه دربندی
دستگاه لیبل زن
جت پرینتر
دستگاه شیرینک پک

مهم‌ ترین مرحله در راه‌ اندازی خط تولید بسته بندی جعبه روغن موتور، اطلاع از چگونگی مراحل آن می ‌باشد. خط تولید بسته بندی روغن صنعتی اولین مرحله از خط تولید به پرکردن ظروف بسته بندی از روغن صنعتی اختصاص داده می ‌شود. معمولا در بازار ایران روغن های موتور و صنعتی در ظروف پرکن روغن موتور یک لیتری پرکن روغن موتور چهار لیتری پرکن روغن موتور پنج لیتری پرکن روغن موتور بیست لیتری پرکن روغن موتور بشکه ای (۲۰۸ لیتری) بسته بندی شده و به بازار عرضه می گردد.

خط تولید و بسته بندی جعبه روغن موتور

فرآورده‌ های تولید شده از جعبه روغن موتور که قصد داریم آنها را بسته بندی کنیم را ذکر کنیم. به طور معمول در خط تولید بسته بندی روغن صنعتی، محصولاتی از جمله روغن موتور، روغن ترمز، انواع روغن‌های صنعتی مورد استفاده در کارخانجات و انواع گریس به عنوان خروجی خط تولید شناخته‌ می‌شوند. با توجه به ویژگی‌های فیزیکی روغن‌های مختلف و به طور کلی ماشین آلات و تجهیزات بسته بندی زیر در هر نوع خط تولید بسته بندی روغن صنعتی وجود دارد:
دستگاه پرکن
دستگاه دربندی
دستگاه لیبل زن
جت پرینتر
دستگاه شیرینک پک

دستگاه پرکن بسته بندی جعبه روغن موتور

در خط بسته بندی جعبه روغن موتور و صنعتی اولین مرحله پرکردن ظروف بسته بندی اختصاص داده می‌شود. انواع متفاوتی از دستگاه پرکن برای استفاده در خطوط وجود دارد. منظور از تفاوت تنها شکل و حالت فیزیک محصول می‌باشد. جامد و مایع بودن روغن (غلظت) در انتخاب نوع دستگاه پرکن بسیار مؤثر خواهد بود. علاوه بر این، انتخاب تعداد نازل برای دستگاه پرکن باید با در نظر گرفتن ظرفیت خط تولید باشد. تمامی ماشین آلات و تجهیزات خط تولید بسته بندی روغن صنعتی، باید از نظر ظرفیت‌های خروجی و ورودی متناسب باشند.

دستگاه دربندی

از دیگر تجهیزات و ماشین آلات خط بسته بندی جعبه روغن موتور، ماشین آلات دربندی می‌باشد. این دستگاه نقشی مهم در بسته بندی روغن ایفا می‌کنند. ماشین آلات دربندی با توجه به جنس، شکل و اندازه‌ی ظروف بسته بندی در خط تولید انتخاب می‌شوند. برخی از واحد‌های صنعتی بسته بندی روغن صنعتی نظیر خط بسته بندی روغن موتور، برای محصولات خود از ظروف پلاستیکی استفاده می‌کنند و برخی دیگر مانند انواع گریس، از ظروف فلزی برای بسته بندی محصولات خود بهره می‌برند. با در نظر گرفتن جنس و اندازه‌ی ظروف مورد استفاده در خط تولید، ماشین آلات خط تولید بسته بندی روغن صنعتی نیز باید متناسب با آنها انتخاب گردد.

دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل زن نقش به سزایی در تولید محصول دارد و می تواند در فروش شما نقس زیادی داشته باشد. نحوه کارکرد دستگاه لیبل زن به این صورت می باشد که ابتدا باید برچسب به صورت رول شده آماده و چاپ گردد و سپس رول را در داخل دستگاه جاسازی می نماییم و با عبور ظرف از محل مورد نظر برچسب از روی رول جدا شده و بر روی بطری می چسبد. اما لیبل در سه نوع پر مصرف در بازار موجود می باشد که هر کدام دستگاه منحصر به خود را دارندکه به معرفی آنها می پردازیم:

لیبل opp

این نوع لیبل برای تولیدات بالا مانند کارخانه های آب معدنی و نوشابه کاربرد دارند،قیمت آنها نسبت به مدل پشت چسب دار ارزان تر و دستگاه لیبل زن آن گران تر می باشد.یکی از ایرادات این نوع لیبل این است که به دلیل نچسبیدن کامل لیبل احتمال کنده شدن آن بسیار زیاد است.

لیبل پشت چسب دار

این نوع لیبل نسبت به لیبل های قبلی گرانتر ولی دستگاه لیبل زن آنها ارزان تر می باشد و پر مصرف ترین نوع لیبل در بازار است.مزیت این نوع لیبل نسبت به لیبل قبلی این می باشد که به راحتی از روی بطری ها و ظروف کنده نمی شود.

لیبل حرارتی

این نوع چاپ که توسط حرارت بر روی بطری چسبانده می شود از لحاظ قیمت مقرون به صرفه می باشد ولی به دلیل ماندگاری پایین چاپ استفاده ار آنها در مواردی که زمان ماندگاری بالا نیاز است پیشنهاد نمی شود.

جت پرینتر

پس از دربندی محصولات، نوبت به درج اطلاعات تولید می‌باشد. این اطلاعات از جهات زیادی بسیار با اهمیت تلقی می‌شوند. تاریخ تولید، تاریخ انقضا، قیمت مصرف‌کننده، نام شرکت، شماره محصول، شماره تعداد تولید و بارکد مهم‌ترین اطلاعاتی می‌باشند که باید بر روی محصول چاپ شوند. علاوه بر این در برخی از خطوط تولید، لوگوی کمپانی نیز در این مرحله بر روی محصول چاپ می‌شود.

پرکن گالن جعبه روغن موتور

در خط تولید بسته بندی روغن صنعتی وظیفه ‌ی چاپ اطلاعات مذکور بر عهده‌ ی چاپگر صنعتی جت پرینتر می ‌باشد.
از مهم‌ترین قابلیت‌های جت پرینتر می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

امکان چاپ یک الی هشت سطر کارکتر فارسی و لاتین به انضمام چاپ لوگو تا کیفیت ۲۰۰ DPI

امکان درج شماره‌ی شمارش محصول، ساعت و تاریخ به صورت کاملاً اتوماتیک

امکان چاپ بر روی انواع سطوح از قبیل، سنگ، سیمان، فلز، شیشه و ….

دارای قابلیت چاپ در هر زاویه‌ ( افقی، عمودی و مورب )

شیرینک پک

آخرین مرحله در اکثر خطوط تولید مربوط به عملیات بسته بندی می‌باشد. عملیات بسته بندی به منظور سهولت در جابجایی و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به محصولات کاملاً ضروری و الزامی می‌‌باشد. دستگاه شیرینک پک با استفاده از نایلون و گرما به شکلی کارآمد عملیات بسته بندی روغن صنعتی را انجام می‌دهد. این ماشین، در وهله‌ی اول محصولات را نایلون پیچ می‌کند و سپس با اعمال حرارت به آنها باعث می‌شود تا نایلون‌ منقبض شده و به شکل محصولاتی که آنها را احاطه کرده‌ است درآید. پس از انجام این مرحله با استفاده از فن‌ های موجود در این دستگاه، نایلون سرد و ثابت می ‌شود.

جعبه کارتن صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نیاز به راهنمایی دارید؟
×
تماس تلفنی Whatsapp chat
چت واتساپ Whatsapp chat