بسته بندی ماسک

تاریخ آخرین بروزرسانی:9 فروردین 1403

بسته بندی ماسک جراحی

ماسک یکی از بهترین و مناسب ترین تجهیزات بهداشتی به شمار می رود. و از این روی به بسته بندی ماسک مناسبی نیز نیاز دارد. از ماسک می توان در موارد مختلفی جهت حفظ ایمنی و سلامتی استفاده کرد، مثلا: هنگام کار با شوینده های سمی، هنگام گردگیری و غبارروبی محیط، جلوگیری از انتشار میکروب و ویروس هنگام بیماری های واگیردار، حفظ ایزوله محیط هنگام انجام کارهای حساس مانند عمل های جراحی و غیره. اما این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا اهمیت استفاده از ماسک چندین برابر شده به طوری که به یکی از وسایل مورد نیاز روزانه برای تمام افراد جامعه تبدیل شده است. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است رعایت مسائل بهداشتی هنگام تولید و بسته بندی هاست تا محصولی ایمن و سالم به دست مصرف کنندگان برسد.

کارکنان حوزه سلامت

ماسک‌های جراحی ساده باعث جلوگیری از پاشیدن بزاق دهان می‌شود و از انتقال مایعات بدن از فرد پوشنده به دیگران، به عنوان مثال بیمار، جلوگیری می‌کند.

آنها همچنین به پوشندگان یادآوری می‌کنند که دهان یا بینی خود را لمس نکنند، که در غیر این صورت می‌تواند ویروس‌ها و باکتری‌ها را پس از لمس یک سطح آلوده منتقل کند. آنها همچنین می‌توانند باعث کاهش انتشار قطرات مایع عفونی (حامل باکتری یا ویروس) شوند که هنگام سرفه یا عطسه پوشنده ایجاد می‌شود.

هیچ مدرک روشنی وجود ندارد که نشان دهد ماسک‌های یکبار مصرف صورت که توسط اعضای تیم جراحی پوشیده شده‌است، می‌تواند خطر عفونت زخم را بعد از انجام اقدامات جراحی تمیز کاهش دهد.

برای کارمندان مراقبت‌های بهداشتی، پوشیدن ماسک تنفسی تست شده متناسب با استاندارد درجه‌بندی ماسک‌ها یا استاندارد اروپایی EN 149 FFP3 در مجاورت بیماران مبتلا به آنفولانزای همه گیر، برای کاهش قرار گرفتن در معرض ذرات معلق عفونی بالقوه و قطرات مایع موجود در هوا توصیه می‌شودCDC اطلاعاتی در مورد محصولات تولیدکنندگان و اهمیت تناسب چنین ماسک‌هایی با اندازه صورت ارائه می‌دهد.

انواع بسته بندی ماسک جراحی

بسته بندی جعبه ای

بسته بندی پلاستیکی

حتی برای بسته بندی های جعبه ای بسیاری از شرکت های تولیدی نیاز به یک بسته بندی پلاستیکی برای خود ماسک تکی داخل جعبه نیاز دارند ، در غیر این صورت ماسک بدون بسته بندی پلاستیکی و به صورت خام داخل جعبه قرار می گیرد.

بسته بندی های پلاستیکی به نوع های مختلفی تقسیم بندی می شوند که می توان به سلفونی ، نایلونی ، و انواع پلاستیکی اشاره کرد که هزینه بسیار کمتری نسبت به جعبه بسته بندی به خود اختصاص می دهند.

انواع سلفون بسته بندی 

بسته بندی های سلفونی برای انواع ماسک های فیلتردار و جراحی قابل استفاده بوده و معمولا در دو سایز تولید می شوند:

سایز 13 در 13 که تعداد آن در هر کیلوگرم 500 الی 550 عدد می باشد.

سایز 15 در 20 که تعداد آن در هر کیلوگرم 250 الی 300 عدد می باشد.

لازم به ذکر است که تغییر سایز و ابعاد بسته بندی ها امکان پذیر می باشد. از این روزها که برای خروج از خانه چاره ای جز استفاده از ماسک نیست، بهتر است از ماسکی مناسب که به صورت کاملا بهداشتی هم بسته بندی شده است استفاده گردد. بنابراین بسته بندی جعبه ها باید شامل یک یا چند ماسک باشد طوریکه بتوان آن را مستقلا از جعبه بیرون آورد. این دستگاه بسته بندی ، ماسک را با ایجاد کمترین ضایعات از محصول و سلفون به بهترین نحو بسته بندی می کند و سرعت بسته بندی آن بین 20 تا 180 بسته در دقیقه متغییر است و قابلیت تنظیم سرعت با توجه به سرعت خطوط تولید امکان پذیر می باشد.

مزایای دستگاه

کارهایی که در منزل و باغ انجام می شود به طور دائم مستلزم در معرض قرارگیری با مواد شیمیایی آزمایشگاهی و سمی مضر است. نظیر بوی رنگ ها، حلال ها، گرد و غبار، آلودگی هو ، مواد چسبنده، آفت کش ها و محصولات تمیزکننده با بوی تیز، نیازی به اشاره به هجوم سالیانه مواد آلاینده و آلرژی زا نیست. علاوه برتهویه صحیح، یک ماسک فیلتر دار یا تنفسی راه طویلی را در محافظت از شش ها و سلامت شما طی خواهد کرد. بنابراین جهت بهداشتی بودن ماسک ها نیاز به بسته بندی شدن دارند. دستگاه بسته بندی مزایای بسیار زیادی دارد که برخی از آن ها در زیر ذکر می شوند:

دارای انعطاف پذیری مناسب جهت بسته بندی انواع محصولات تا عرض 50 سانتی متر را دارد.

دارای نوار نقاله به جهت انتقال و توزیع محصول می باشد.

بسته بندی از آلوده شدن و یا پاره شدن آن جلوگیری به عمل می آورد.

جعبه بهداشتی – دارویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نیاز به راهنمایی دارید؟
×
تماس تلفنی Whatsapp chat
چت واتساپ Whatsapp chat