جعبه قطعات یدکی خودرو

تاریخ آخرین بروزرسانی:29 فروردین 1403

با توجه به اهمیتی که قطعات خودرو در حفظ سلامتی، ایمنی و طول عمر ماشین‌ آلات مختلف در صنعت حمل و نقل و سایر صنایع دارد، مشتری همیشه به دنبال محصولات و تولیدکنندگان معتبر و مورد اعتماد می باشند. این محصولات پس از تولید، نیاز به بسته‌ بندی های مناسبی دارند که ضمن محافظت از کالا، اعتبار و مورد اطمینان بودن تولید کننده را به مشتری انتقال دهد. برای این منظور، استفاده از مقوا و کارتن درجه یک و با کیفیت برای جعبه قطعات خودرو، جعبه لوازم یدکی و کارتن قطعات خودرو ضروری است.

بسته بندی این قطعات باید به گونه ای باشد که از محصول در برابر ضربه های وارد شده هنگام جا به جایی و حمل و نقل تا حدودی محافظت کند، و این نوع جعبه ها با توجه به وزن و حساسیت قطعات طراحی می شود. کیفیت محصول و بسته بندی آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جعبه و کارتن مناسب با چاپ اختصاصی، ارزش کالای تولید شده شما را بالاتر می برد و همچنین به معروف شدن برند شما در بازار و شناخت بیشتر مشتری با کالا و یا محصولات شما، تاثیر می گذارد.

انواع مختلف جعبه قطعات یدکی خودرو

جعبه و کارتن‌ های بسته بندی جهت قطعات خودرو و انواع مختلف لوازم یدکی و … برای بسته بندی قطعات صنعتی طراحی و تولید می شود.
انواع مختلف لوازم خودرو مانند: میل سوپاپ، پیستون ها، بلبرینگ ها و قطعات حساس موتور هستند که حتما باید در برابر خش افتادن هنگام جابجایی از آنها محافظت شوند. و انواع مختلف چراغ ها، قطعات تزیینی مثل سپر و جلو پنجره و سایر قطعات اتاق نیز باید در بسته بندی مناسب قرار گیرد تا سالم به دست مشتری برسد. استفاده از کارتن های با تعداد لایه های مشخص و حساب شده این نیاز را برطرف می کند.
جعبه ها به صورت لمینتی و به صورت اضافه شدن یک لایه مقوایی چاپ خورده به لایه های کارتنی و یا چاپ های مستقیم بر روی ورق کارتن تولید می شوند که می توان چاپ فلکسو و چاپ سیلک را نام برد.
تولید کارتن های لمینتی به روش دایکاتی می باشد که امکان تولید با هر شکل و طرحی را دارند.

دلایل استفاده از جعبه قطعات یدکی خودرو

به دلایل اقتصادی و ساختاری و محیط زیستی، بهتر است برای کالاهایی مانند قطعات صنعتی از کارتن و جعبه استفاده شود. معمولا کارتن ‌های بسته بندی به صورت ۳ و ۵ و ۷ لایه هستند و به جهت سنگینی محصول، وزن قابل تحمل در مقاومت کارتن بسته بندی طراحی و تولید می شود، کارتن جهت، محافظت کالا در برابر ضربه خوردن و آسیب دیدن فیزیکی بسیار مقاوم است. کارتن ها قابل بازیافت هستند و به این دلیل از نظر اقتصادی و زیست محیطی دارای اهمیت ویژه ای هستن و از مزایای مهم استفاده از کارتن بسته بندی لوازم یدکی، می توان به سهولت در حمل و نقل اشاره کرد.

چاپ انواع جعبه قطعات یدکی خودرو

یکی از روش های مرسوم برای تبلیغات، بسته بندی محصولات با چاپ اختصاصی می باشد که برای تصمیم گیری در مرحله اول از روی شکل و ظاهر محصول می باشد که با تولید بسته بندی مناسب برای محصولات خود می توانیم دید مشتریان را بیشتر به سمت برند و محصول خود جلب کنیم.
برای چاپ جعبه قطعات خودرو و لوازم یدکی نیاز به وزن محصول و ابعاد آن است. در این نوع محصول بیشتر از انواع مقوای پشت طوسی، ایندربرد و تکنیک کارتن لمینت می توان استفاده کرد. در این مدل جعبه با توجه به نوع طراحی می توان از طراحی درب قفلی، کارتن سینی خود قفل ( مادربردی، کیبردی )، کف لاگباتم نیز استفاده کرد.
چاپ جعبه قطعات صنعتی به صورت تک رنگ، دو رنگ، چهاررنگ، پنج رنگ با انواع خدمات پس از چاپ حرفه ای مانند: سلفون مات یا براق، یووی سلیندری و یووی موضعی، طلاکوب و نقره کوب نیز استفاده می شود.
از ویژگی های بارز در بسته بندی کارتن لوازم یدکی می توان به چاپ روی بسته اشاره کرد. نوع چاپ با توجه به هزینه تمام شده و با توجه به توجیه پذیری آن می تواند به صورت فلکسو، سیلک و افست باشد.

نحوه محاسبه قیمت جعبه با توجه به نوع کارتن

قیمت انواع جعبه قطعات خودرو و لوازم یدکی را با توجه به تعداد تیراژ و ابعاد و اندازه آنها تعیین می کنند . برای استفاده از مناسب ترین قیمت و به صرفه تر شدن ساخت جعبه بهتر است از کارتن ها برای تولید انواع جعبه استفاده کرد، زیرا کارتن نسبت به دیگر مقواها ارزان تر بوده و گران ترین نوع کارتن ها لمینت می باشد که استفاده از لمینت برای محصولات خاص توصیه می شود.
نوع چاپ در قیمت گذاری هم تاثیر زیادی دارد و با توجه به هزینه تمام شده می توان چاپ به صورت فلکسو، سیلک و یا افست باشد. بهتر است برای چاپ در تیراژ بالا از چاپ افست استفاده شود و برای تیرازهای پایین از چاپ سیلک استفاده می کنند.

جعبه کارتن صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نیاز به راهنمایی دارید؟
×
تماس تلفنی Whatsapp chat
چت واتساپ Whatsapp chat