۵ مورد از شناخته شده ترین طرح های بسته بندی در جهان

تاریخ آخرین بروزرسانی:7 اردیبهشت 1403

۱.جعبه آبی برند THE TIFFANY & CO
۲.کیف های خرید THE HARRODS SHOPPER BAG
۳. بسته بندی برند CHANEL
۴.بسته بندی تحویل آمازون
۵.جعبه های ماکارون LADUREE
۶.جعبه MCDONALD’S HAPPY MEAL

طراحی بسته بندی به خودی خود یک هنر است و جاه طلبی هر برندی این است که محصولاتش فوراً توسط بسته بندی هایش شناخته شوند. معروف‌ترین برندها را می‌توان با نگاه کردن به بسته‌بندی فوراً شناسایی کرد و در صورت حذف نام و نشان‌واره، باز هم قابل شناسایی هستند.

برخی از کیف‌ها و جعبه‌ها به عناصر اصلی سبک زندگی خاص و حتی بخشی از فرهنگ مردم تبدیل شده‌اند. پس چه چیزی آنها را تا این حد نمادین می کند؟ بیایید به برخی از معروف ترین طرح های بسته بندی در جهان و آنچه که آنها را بسیار به یاد ماندنی می کند نگاهی بیندازیم.

جعبه آبی برند THE TIFFANY & CO

بسته آبی تیفانی بدون شک شناخته شده ترین بسته بندی در جهان است. جعبه نمادین که احتمالاً به اندازه الماس های این برند معروف است، از زمانی که در اواسط دهه 1800 معرفی شد، نشان دهنده خرده فروشی ایده آل این برند بوده است.

این بسته به دلیل رنگ، تایپوگرافی و تزئینات منحصر به فرد آن فوراً قابل تشخیص است. رنگ آبی این جعبه با دقت بر اساس روند مد و سبک زندگی آن دوران انتخاب شد. جواهرات فیروزه ای در قرن نوزدهم رایج بود و سنجاق هایی که این جواهرات را در خود داشتند به عنوان یادگاری به مهمانان عروسی داده می شد.رنگ این جعبه ها در حال حاضر به نام آبی تیفانی نامیده می شود و کد رنگ پنتون 1837 که سال تاسیس شرکت است را به خود اختصاص داده است.

عناصر طراحی تنها مواردی نیستند که این بسته ها را معروف کرده اند. این شرکت همچنین حلقه نامزدی ای را در سال 1886 معرفی کرد و در مدت کوتاهی این بسته بندی نماد عشق و شادی شد. در نتیجه،این جعبه کوچک به زودی به خواستنی ترین هدیه ای تبدیل شد که هر زن در جهان می تواند بخواهد. درحال حاضر قیمت خود جعبه های تیفانی ۲۵۰ دلار هستند.

کیف های خرید THE HARRODS SHOPPER BAG

شما نمی توانید در خیابان مرکزی لندن راه بروید بدون اینکه کسی را ببینید که با افتخار بازوی خود را با یک کیف حامل امضای Harrods تزئین می کند. هارودز که یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های بزرگ در جهان است و یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی است، هر روز هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند و همه دوست دارند با یکی از کیسه‌های حامل سبز معروف دیده شوند.

کیف های خرید این برند مطابق با ویژگی‌های منحصر به فرد این فروشگاه بزرگ – سادگی، تاثیرگزاری، بریتانیایی و لوکس است. هر گاه شخصی را در حال حمل این کیف های هارودز می بینید، فوراً توجه شما به اعتماد به نفس و شیک بودن آن جلب می شود. علاوه بر این، می دانید که هر آنچه در داخل کیف است کمیاب و با ارزش است.

این کیف سبز و طلایی از طریق آنچه که نشان می دهد تأثیر بصری قوی می گذارد، از این رو می توان از آن به عنوان اکسسوری که استایل فرد را متمایز میکند استفاده کرد. همچنین این کیف برای خرید به عنوان سوغات در دسترس است و در مدل ها و مجموعه های مختلفی عرضه می شود بدون اینکه تاریخچه و ارزش سنتی بریتانیایی خود را از دست بدهد.

fragrance Chanel 5 on a red background

بسته بندی برند CHANEL

Chanel برندی است که پکیجینگ را بسیار جدی می گیرد و در این زمینه پیشرو است. این موضوع از صفحه ای که در وب سایت آنها به طور کامل به پیکیجینگ سفارشات مشتریان اختصاص داده شده است آشکار است. جعبه سفید و سیاه ما را به یاد ظرافت ساده ای می اندازد که کوکو شانل با آن دنیای مد را متحول کرد. 

بسته ها با مارک حداقلی در اندازه های مختلف برای قرار دادن اقلام مختلف ارائه می شود و ثبات در تجربه مشتری را حفظ می کند. همچنین توجه ویژه ای به سازگاری بین بسته بندی و اقلام داخل آن داده شده است. به عنوان مثال، عطر Chanel No 5 و جعبه ای که در آن عرضه می شود، همان خطوط ساده و صاف و رنگ های خالص روی محصول را نشان می دهد. جعبه های شانل آنقدر محبوب هستند که حتی یک بازار دست دوم هم برای آن ها وجود دارد!

wicked monday jxhM5Ni46zw unsplash

بسته بندی تحویل آمازون

برخلاف بقیه بسته‌بندی‌هایی که در اینجا ذکر شد، جعبه آمازون سال‌های کمی است که وجود دارد، اما احتمالاً یکی از بسته‌بندی‌هایی است که بیشتر در زندگی روزمره خود می‌بینیم. همچنین احتمالاً با هشتگ خاص خود و هجوم مداوم محتوای تولید شده توسط کاربر، یکی از پرمخاطب ترین باکس ها در رسانه های اجتماعی است.

این باکس بیش از هر چیز دیگری برای عملکرد خوب طراحی شده است. ولی با افرادی که کیک‌های تولدی شبیه باکس آمازون درست می‌کنند، فیلم‌های متحرک و کمیک‌هایی که جعبه قهرمان آنها است، به بخشی از فرهنگ تبدیل شده است. علاوه بر این، کاربران با خلاقیت آنها را به لوکوموتیو، قلعه و … تبدیل میکنند.

جعبه های ماکارون LADUREE

شیرینی فروشی و چایخانه معروفی در جهان که یکی از متمایزترین بسته بندی های مارک دار ماکارون به رنگ‌های پاستلی را دارد. این برند اغلب با هنرمندان و افراد مشهور یا برندهای معروف برای توسعه جعبه‌های خود همکاری می‌کند. اگرچه ظاهر سنتی Laduree را ندارند، اما به دلیل سازگاری با ظاهر و احساس برند هنوز قابل تشخیص هستند. صرف نظر از طرح، از رنگ خاص سبز و صورتی همیشه استفاده می شود.

این بسته وقتی در جایی قرار داده میشود، کمی حس و حال فرانسوی را در هر جا که باشد ایجاد میکند و باعث می شود گیرنده احساس کند که سلطنتی است.

meghan hessler yxpJQ83DtOM unsplash

جعبه MCDONALD’S HAPPY MEAL

باکس هپی میل ما را به دوران کودکی و تجربه فراموش نشدنی لذت بردن از غذای فست فود می‌برد. قوس های طلایی دستگیره و رنگ قرمز روشن جعبه، از فکر کشف یک اسباب بازی جدید در داخل، شادی و هیجان را القا می کند. همچنین می‌تواند حس نوستالژی در بزرگسالان ایجاد کند و زمان‌هایی را که در کودکی به مک‌دونالد می‌رفتند را به یاد بیاورند.

مهم نیست در کجای دنیا که هستید، طراحی این باکس را فوراً تشخیص خواهید داد و خواهید دانست که داخل آن چه چیزی است. حتی اگر ظاهر آن از زمانی که برای اولین بار معرفی شد تغییر کرده باشد، به مدت 40 سال یکی از اصلی ترین محصولات این برند بوده است.

اگر به دنبال این هستید که بسته بندی خود را در سراسر ایران شناخته شده کنید، چند اصل وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید – ارزش های تجاری مرتبط، طراحی منحصر به فرد، ایجاد تجربه احساسی برای مشتری.

ما در گروه تاش پک به شما در این زمینه کمک خواهیم کرد. تنها کافیست با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نیاز به راهنمایی دارید؟
×
تماس تلفنی Whatsapp chat
چت واتساپ Whatsapp chat