طراحی جعبه و بسته بندی شکلات

تاریخ آخرین بروزرسانی:9 فروردین 1403

جعبه شیرینی و شکلات یکی از مهمترین و پرمصرف ترین جعبه های بسته بندی هستند. به سختی می توان از خوردن آن ها مقاومت کرد، به خصوص زمانی که در یک بسته بندی جذاب قرار گرفته باشند. شیرینی و شکلات علاوه بر مصارف روزانه، برای مناسبت ها و جشن ها مورد استفاده قرار می گیرند. جعبه های زیبا و شکیل شیرینی و شکلات یکی از مهمترین مواردی است که می تواند مشتریان را جذب محصول کند. در ادامه، به بررسی اجمالی طراحی جعبه شیرینی می پردازیم.

طراحی جعبه

شکلات ها جزو آن دسته از محصولاتی هستند که تقریباً با طعم یکسانی توسط تولید کنندگان ارائه می شود و مهم ترین عامل در برتری یک تولید کننده، بسته بندی آن است. به همین دلیل است که امروزه جعبه های شکلات یکی از متنوع ترین جعبه ها در صنعت بسته بندی به شمار می روند و در رنگ ها و شکل های مختلف و خلاقانه طراحی و چاپ می شوند.
در طراحی جعبه آن علاوه بر توجه به طرح گرافیکی آن، باید ساختار و مواد مورد استفاده در بسته بندی آن نیز مورد توجه قرار گیرد. آن ها به دما، نور و سایر عوامل محیطی حساس اند. بنابراین، جعبه های آن باید به گونه ای طراحی شوند که در برابر عوامل محیطی مقاوم باشند.

مواد مورد استفاده در بسته بندی شکلات

در بسته بندی شکلات باید از موادی استفاده شود که از شکلات در برابر عوامل زیر محافظت کند:
1. اکسیداسیون
شکلات فاقد خاصیت آنتی اکسیدان کاکائو است؛ بنابراین با اکسیژن جو واکنش می دهد و در نتیجه، شکلات کم رنگ می شود، عطر و طعم خود را از دست می دهد و نهایتاً غیر قابل خوردن می شود.

2. رطوبت
رطوبت شکر محلول را از شکلات خارج می کند و هنگام تبخیر، شکر به شکل دانه های بزرگ روی سطح آن مشاهده می شود. در نتیجه، شکلات سطح روغنی و بافت خود را از دست می دهد و خوردن آن ناخوشایند می شود.

3. نور
نور انرژی لازم را برای میکروارگانیسم های موجود در سطح آن فراهم می کند. این میکروارگانیسم-ها با شکلات واکنش نشان داده و آن را سفت و سخت می کنند.
4. دمای زیاد
دمای زیاد باعث ذوب شدن شکلات و تغییر شکل ظاهری آن می شود.

5. حمله حشرات
گونه هایی از حشرات وجود دارد که جعبه های شکلات را سوراخ می کنند و آن را برای مصرف، نامناسب می سازند.

یک بسته بندی مناسب قادر است به عنوان یک فروشنده خاموش نقش خود را ایفا کند با توجه به آنکه بسته بندی فقط در خط تولید قرار ندارد بلکه در حیطه بازاریابی نیز قرار می گیرد تصمیم گیری در مورد نحوه انجام آن ، وظیفه مشترک میان مدیران تولید و بازارها می باشد. از این رو ماشین سازی مسائلی با طراحی و تولید دستگاه بسته بندی توانسته است این نیاز مهم را برطرف سازد.

دستگاه های بسته بندی

دستگاه های بسته بندی شکلات یکی از ده ها نمونه ماشین آلات این گروه صنعتی می باشد که محصول مورد نظر را به گونه ای بسته بندی می کند که از فاسد شدن ، آلودگی ، جذب رطوبت و یا بو از محیط خارج جلوگیری به عمل می آورد.

باتوجه به کوچک بودن اندازه محصول مصرفی این دستگاه بایستی بسته بندی به گونه ایی باشد که ضمن حفظ زیبایی به راحتی توسط دست باز شده و شکلات داخل آن به بسته بندی نچسبیده و به راحتی با شکل اولیه خود جدا شود. همچنین چون از آن برای پذیرایی استفاده می شود ظاهر زیبا و تنوع رنگ و کیفیت آن بسیار مورد توجه است زیرا قبل از طعم و مزه شکلات اولین چیزی که به چشم می آید ظاهر آن است. کودکان شمار زیادی از مصرف کنندگان آن به حساب می آیند و حفظ سلامتی آنها مهم است بنابراین رعایت نکات بهداشتی در این نوع دستگاه بسته بندی بسیار مهم است .

قیمت دستگاه بسته بندی شکلات ساخته شده به دستان پر توان و متخصص این شرکت بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد و با داشتن ویژگی های مهمی از قبیل سیستم PLC هوشمند ، نوار نقاله جهت انتقال محصول ، حافظه جهت ذخیره سازی کلیه پارامترهای چند محصول و… توانسته است نیازها و خواسته های مشتریان عزیز را برطرف سازد.

جعبه شیرینی، کیک و شکلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نیاز به راهنمایی دارید؟
×
تماس تلفنی Whatsapp chat
چت واتساپ Whatsapp chat