نکاتی در مورد بسته بندی پیتزا

تاریخ آخرین بروزرسانی:6 اردیبهشت 1403

ویژگی های جعبه پیتزای مناسب

اغلب بسته ‌بندی‌ها برای حمل پیتزا از مقوا ساخته شده‌ اند، زیرا این ماده ارزان و دارای ویژگی‌های بسیاری مفیدی است. در بسته ‌بندی جعبه‌ های پیتزا هم مقوای فیبر جامد و هم مقوای تک جداره راه راه (کرکره‌ای) مورد استفاده قرار می‌ گیرد. مقوای راه راه معمولا از مقوای سایز E فلوت (امواج میکرو و یا خوب با گام فلوت از ۱ تا ۱/۸ میلی‌متر) استفاده می‌شود، اما مقوای B فلوت با گام ۲/۲ تا ۳ میلی ‌متر هم در بعضیی موارد استفاده می ‌شود.

نه تنها ساختار هندسی مقوا تعیین کننده پایداری و استحکام جعبه است، بلکه  نوع کاغذ و گرماژ در این مقوله بسیار تاثیر گذار است. برای قسمت داخل جعبه از مقوای سینگل استفاده می ‌شود. این مقوا نه تنها باعث استحکام جعبه می ‌شود، بلکه باعث مقاومت در برابر رطوبت و روغن می‌شود. برای کاهش فضا نیاز به این است که بسته ‌بندی‎ ها در کم ترین مقدار در انبار ذخیره شوند. فضای ذخیره کردن مورد نیاز بسیار به صخامت مختلف مواد بستگی دارد.

محصولات بسته بندی پیتزا با طرح ها و ساختارهای مختلف

جعبه پیتزا باید دارای قابلیتی باشد که در جریان حمل و نقل پیتزای پخته شده کم ترین کاهش کیفیت ممکنه را داشته باشد. این به این معنی است که جعبه چیتزا باید دارای دو وظیفه باشد که جمع آن‌ها با همدیگر آسان نیست: از یک سو، جعبه پیتزا باید در مقابل هوای سرد بیرون عایق باشد تا بتواند پیتزا را در درون جعبه گرم نگه بدارد. مشتریان یک دمای بین ۷۰ تا ۸۵ درجه سانتی‌گراد را برای یک پیتزا ایده‌آل در نظر می‌گیرند. از طرف دیگر، جعبه باید پیتزا را از نرم و خیس شدن محافظت کند به طوری که پوسته و پوشش آن ترد مانند موقعی که از تنور درآورده می‌شود، باقی بماند. برای رسیدن به این هدف، بخار ناشی از پیتزا باید راهی برای خروج داشته باشد( بخشی توسط سوراخ‌های تهویه و بخشی از طریق مقوا) و یا توسط جعبه جذب گردد.

ظاهر و لوگو

از طرفی پیتزا همیشه محصولی پرطرفدار بوده و در اکثر فست فود ها محبوب ترین محصول در بین مشتریان می‌باشد،  طراحی و ظاهر سازی آن نیز باید از دید مدیران فست فود در الویت قرار داشته باشد. با توجه به این که پیتزا یک کالای غذایی محصوب میشود و بسیاری از کارشناسان معتقدند که هر محصول خوراکی که به ظاهر خوب به نظر برسد باید از درون نیز با طعم و مزه خوبی همراه باشد و تاثیر مستقیمی‌در دید مشتریان دارد. لوگو و متن های اختصاصی اعم از شماره تلفن،  آدرس اینستاگرام و آدرس رستوران و چاپ آن روی جعبه پیتزا بسیار مهم هستند و در اطمینان مشتریان از محصول تاثیر بسزایی دارد.

به صرفه‌ترین چاپ‌های پیتزا

اگر به دنبال با صرفه ترین خرید جعبه پیتزا هستید دو روش را پیشنهاد می‌شود.  روش اول سفارش جعبه از جنس مقوای دوبلکس بهداشتی است که چاپ مورد نظر شما به روش سیلک روی آن شکل می‌گیرد.  مقوای دوبلکس متشکل از دو لایه کاغذ است که بین آن یک لایه دیگر به صورت حاشیه دار قرار می‌گیرد تا ویژگی ضربه پذیری و عایق حرارتی بودن مقوا را تضمین کند.  البته بسته به نوع کسب و کار و اهمیت نوع کالای قرار گرفته در جعبه تعداد لایه های کم و زیاد می‌شود.

چاپ سیلک نیز یکی از ارزان ترین روش های چاپ است که ابتدا رنگ توسط یک شابلون یا کلیشه توری به سطح غلطک منتقل می‌شود و غلطک با عبور از روی مقوا چاپ را روی سطح آن انجام می‌دهد.  در این روش ممکن است به دلیل قرار گرفتن مقوا تحت فشار حاشیه های آن ازبین برود و بخشی از خاصیت خود را از دست بدهد.

چاپ تکرنگ

روش دوم اما استفاده از مقوای ایفلوت بهداشتی با استفاده از چاپ تکرنگ است.  مقوای ایفلوت را می‌‌توان به سادگی و بی‌‌هیچ زحمتی تا کرد و تصاویر دلخواه خود را بر روی آن پرینت گرفت.  برای ساخت جعبه‌های کوچکی همچون جعبه پیتزا ایده‌آل است.  ضخامت مقوای ایفلوت سه- سی و دوم اینچ است.

چاپ فلکسو

اما چاپ پیشنهادی روی این جعبه که برای کاهش هزینه ها بهتر است تک رنگ باشد،  روش چاپ فلکسو است.  در چاپ فلکسو به دلیل استفاده از پلیت های ژلاتینی مشکل از بین رفتن جدار مقوا به دلیل قرار گرفتن بین غلطک وجود ندارد.  از نظر کیفیت نیز این نوع چاپ در بین سایر روش ها در جایگاه دوم یا سوم قرار می‌گیرد.  نکته دیگر این که در سفارش چاپ جعبه حتما به وجود مهر بهداشتی در داخل آن و برند تولید کننده توجه کنید.

جعبه فست فود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نیاز به راهنمایی دارید؟
×
تماس تلفنی Whatsapp chat
چت واتساپ Whatsapp chat