جعبه و کارتن لامپ

تاریخ آخرین بروزرسانی:29 اردیبهشت 1403

محصولات روشنایی به ویژه لامپ نیاز به بسته بندی جذاب و محکم دارند تا در اثر ضربه آسیب نبینند و مشتری را جذب کنند. بر اساس کاربرد و سایز لامپ از جنس های کرافت، پشت طوسی، ای فلوت و … استفاده می شود. چاپ روی این جعبه های محدودیت رنگ ندارد و با سلیقه مشتری قابل تغییر می باشد.

انواع جعبه لامپ

جعبه ساده

این جعبه ها برای لامپ های ساده و معمولی به کار می روند و معمولا درب دارویی هستند. برای لامپ های وات مختلف، لامپ کم مصرف، ال ای دی، هالوژنی، شمعی و غیره می توان از این جعبه ها استفاده کرد.

جعبه هالوژن

در بیشترین حالت این نوع لامپ ۵ وات می باشد که در مدل های درب قفلی یا درب دارویی و یا کیبوردی تولید می شود. در بسته بندی آن ها باید در نظر داشته باشید بهتر است برای خود محصول کارتن مقوایی در نظر گرفته شود و برای بسته بندی جعبه های مقوایی جعبه کارتنی به نسبت مقداری مشخص تولید گردد. اگر به دنبال جعبه ارزان آن هستید می توانید از مقوای پشت طوسی با چاپ تک رنگ استفاده کنید.

جعبه مدل شمعی

در نظر داشته باشید برای طراحی جعبه ابتدا بهتر است بازار هدف خود را از نظر جغرافیایی و سطح خرید مشخص کنید زیرا این دو عمر به شما کمک می کند تا به هزینه تمام شده جعبه توجیه منطقی داشته باشد. به عنوان مثال این امر باعث میشود چاپ جعبه آن را به صورت تک رنگ یا چند رنگ و یا لمینتی انتحاب کنید.

جعبه پنجره ای

این نوع جعبه ها بخشی از محصول را نشان می دهند و بسیار زیبا هستند. برای محافظت محصول در برابر هوا و خاک می توان از طلق استفاده کرد.

جعبه لوکس

بعضی لامپ ها شیک و خاص هستند و گاها برای هدیه استفاده می شوند و بسته بندی آن ها لاکچری است .برای جلوه دادن به بسته بندی از چاپ برجسته (یو وی)، طلاکوب و یا نقره کوب استفاده می شود.

جعبه کرافت

بسته بندی از جنس کرافت همیشه طرفداران خاص خودش را دارد و در محصولات روشنایی معمولا برای لامپ های کم مصرف و دوستدار محیط زیست استفاده می شوند.

چاپ جعبه لامپ

چاپ کارتن لامپ برای معرفی محصول ، حفاظت از محصول و برای فروش بهتر انجام می شود. لامپ یک محصول کاربردی و حساس به ضربه می باشد، در نتیجه باید یک جعبه و بسته بندی برای آن در نظر گرفته شود که هم از صدمه دیدن محصول جلوگیری شود و هم از زیبایی و جلوه بالایی برخوردار باشد. یکی از موثر ترین روش در فروش این محصول، چاپ اطلاعات بر روی جعبه می باشد زیرا مصرف کننده با کسب اطلاعات مفید میتواند به راحتی محصول شما را خریداری کند.
در واقع بسته بندی اولین راه ارتباطی برای جذب مشتری می باشد زیرا محصول داخل جعبه بوده و از دید مشتری به دور است. اصولا طراحی روی بسته بندی لامپ ساده بوده و طرحی از خود محصول و علائم فنی و اطلاعات محصول بر روی آن چاپ می شود.

اطلاعات

یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با جعبه های لامپ ، درج اطلاعات بین المللی بر روی بسته بندی می باشد. محصولات الکتریکی دارای استاندارد های بین المللی می باشند به طوری که علائم و نکات فنی در تمام کشورها مشترک بوده به همین منظور باید اطلاعات به زبان های فارسی و انگلیسی بر روی جعبه قرار گیرد تا برای تمام افراد در سراسر دنیا قابل استفاده باشد.

در چاپ جعبه معمولا از 3 مدل مقوا استفاده می شود:

مقوای 300 گرم پشت طوسی

مقوای 280 گرم پشت طوسی

مقوای 250 گرم پشت طوسی

انواع چاپ جعبه لامپ

1- چاپ جعبه لامپ مقوایی

2- چاپ جعبه لامپ لمینتی

لامپ انواع مختلفی دارد که در سایز های مختلف تولید میشود و باید متناسب با سایز لامپ برای آن جعبه ساخت. برای چاپ جعبه لامپ در سایز کوچک از مقوا پشت طوسی 300 گرم استفاده میشود و برای لامپ های بزرگ و سنگین تر باید از جعبه های لمینتی استفاده کرد. مقوا پشت طوسی استقامت لازم برای حفظ محصول با وزن کم را دارد و برای ارائه این نوع محصولات بسیار مناسب است. هر چند میتوان از مقوا یندربرد نیز برای جعبه های لامپ استفاده کرد اما از نظر اقتصادی مقوا پشت طوسی به صرفه می باشد. 

نرم افزار

برای تولید یک کارتن لامپ ابتدا باید سایز و اندازه جعبه را توسط نرم افزارهای تخصصی طراحی کرد و سپس با توجه به طرح تیغ،طرح جعبه را طراحی کرد.ما در چاپ سه پاس این توانایی را داریم که فایل 3بعدی از طرح کلی جعبه را برای مشتری های گرامی عرضه کنیم تا بتوانند پیش از چاپ یک نمای کلی از جعبه مورد نظر را بدست آورند. پس طراحی مرحله چاپ جعبه آغاز می شود و در انتها توسط قالب جعبه ها تیغ زنی شده و ساختار جعبه شکل میگیرد.

زیرا جعبه های لمینتی از محصول محافظت کرده و از آسیب زدن به آن جلوگیری می کند. جعبه های لمینتی نیز بر روی مقوا پشت طوسی چاپ می شود اما بعد از چاپ بر روی کارتن سینگل و یا E فلوت لمینت می شود برای داشتن جذابیت بالا می توان بر روی کار سلفون کشید. جعبه های لامپ به صورت تک رنگ،دو رنگ و یا چهار رنگ چاپ می شوند.

کارتن لامپ یا همان کارتن مادر برای بسته بندی نهایی استفاده می شود. کارتن بسته بندی لامپ با توجه به درخواست مشتری و بازار مصرف برای هر نوع از لامپ طراحی،چاپ و تولید می شود.

جعبه کارتن صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نیاز به راهنمایی دارید؟
×
تماس تلفنی Whatsapp chat
چت واتساپ Whatsapp chat